Strategia proekologiczna

Nasze podejście

Mitsubishi Motors z wielką odpowiedzialnością podchodzi do zagadnienia ochrony środowiska naszej planety. Zbadaliśmy każdy aspekt naszej działalności: od badań aerodynamicznych pojazdów, poprzez ograniczenia emisji spalin, aż do redukcji niekorzystnego wpływu na środowisko naszych zakładów produkcyjnych. W zakresie ochrony środowiska bierzemy również odpowiedzialność za każdy wyprodukowany pojazd, także wtedy gdy dobiegnie końca jego eksploatacja. W tym celu zapewniamy, iż każdy samochód Mitsubishi zostanie przyjęty przez jeden z punktów zbierania i demontażu pojazdów i poddany recyklingowi zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie środowiska. Ponadto, działy projektowe stale pracują nad wdrożeniem kolejnych rozwiązań, przyczyniających się do wzrostu ilości materiałów podlegających powtórnemu wykorzystaniu.

Stosujemy zaawansowane technologie w celu zmniejszenia zużycia paliwa i ilości odpadów, przy jednoczesnej poprawie jakości naszych produktów. Projektanci w naszej japońskiej fabryce mogą tworzyć i jeździć wirtualnymi samochodami na realistycznie wygenerowanych drogach. Pozwala to na znaczne oszczędności energii, materiałów i paliwa potrzebnych do budowy i testowania pełnowymiarowy prototypów. Jedną z wielu zmian w naszych działaniach innowacyjnych to zastosowanie lakierów wodno-rozcieńczalnych. To prawie całkowite wyeliminowane emisji metali ciężkich w ściekach pochodzących z działu lakierni nadwozi.

„Zielone projektowanie”

Globalne ocieplenie jest istotną kwestią, a przemysł motoryzacyjny intensywnie pracuje, aby zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO₂. Aerodynamika samochodu może odegrać znaczącą rolę w redukcji emisji, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. W związku z tym, nasi inżynierowie z działu badań i rozwoju, stale udoskonalają nowe kształty nadwozi za pomocą wszechstronnych doświadczeń w tunelach aerodynamicznych przy użyciu makiet oraz wszechstronnych symulacji komputerowych. Zaawansowane technologie wirtualnej rzeczywistości stosowane w celu przetestowania aerodynamiki samochodów prototypowych, zanim zostaną jeszcze wykonane egzemplarze produkcyjne, pozwalają na bardzo realistyczne i wszechstronne testowanie wszelkich aspektów z poziomu kierowcy. Stanowi to znaczącą oszczędność energii, materiałów, paliwa oraz czasu w porównaniu z testami prototypów w realnych warunkach drogowych.

Nasi projektanci opracowują również i testują nowe ekologiczne materiały, które mają być wykorzystane w przyszłych modelach samochodów. Niektóre z nich zostały zaprezentowane przez Concept-cX, w tym „zielone tworzywa” - rodzina żywic roślinnych, które mogą być wykorzystywane do produkcji części, w tym dywaników, tapicerek drzwi, paneli siedzeń i innych materiałów wykończenia wnętrza.

Ekologiczne fabryki

Mitsubishi Motors ma aspiracje być jednym z najlepszych producentów samochodów na świecie, pod względem oddziaływania na środowisko. W fabrykach Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Motors (Tajlandia), System Zarządzania Środowiskowego jest certyfikowany zgodnie z normą ISO 14001. Zapewnia to, że ​​wszystkie aspekty środowiskowe, a nawet lokalne elementy uciążliwości, takie jak hałas, są rejestrowane i analizowane, a następnie ograniczane w oparciu o program ciągłego doskonalenia procesów wytwórczych. Każdy aspekt naszej działalności kieruje się zasadą Mitsubishi 3R: Reduce, Recycle and Reuse (zredukować, odzyskać i użyć ponownie).

Wprowadzenie nowych procesów pozwoliło zmniejszyć emisję metali ciężkich w ściekach od 1989 roku aż o 99%! Zużywamy również mniej wody w całym procesie produkcji naszych samochodów. Zredukowana została znacznie emisja węglowodorów poprzez wprowadzenie materiałów na bazie wody – lakiery wodo-rozcieńczalne. Produkujemy także mniej odpadów używając mniej materiałów opakowaniowych poprzez ciągłą optymalizację naszych procesów produkcyjnych.

Mitsubishi Motors dba również o zmniejszenie hałasu na wszystkich swoich fabrykach. Tworzone są wyizolowane „strefy hałasu", tak aby mieszkańcy w najbliższym sąsiedztwie fabryk nie mieli do czynienia z potokiem przejeżdżających samochodów. Ruch samochodów ciężarowych i dostawczych jest prowadzony głównymi trasach komunikacyjnymi, z dala od dzielnic mieszkaniowych i osiedli.
W dalszym ciągu będziemy kontynuować działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla (CO2) oraz używać optymalnych technik recyklingu dla nowych materiałów.

Recykling

Mitsubishi Motors w poszanowaniu dla środowiska naturalnego, wybiera takie materiały, które mogą być poddane recyklingowi i ponownie wykorzystane, gdy nadejdzie koniec ekonomicznego życia twego samochodu. Każdy samochód budujemy tak aby, gdy jego długie życie dobiegnie końca, można go oddać i poddać procesowi recyklingu w sposób przyjazny dla środowiska, zgodnie z dyrektywą WE w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz wszelkich ustaw i przepisów krajowych.

Wszystkie samochody Mitsubishi Motors (do 3,5 t dmc ) sprzedawane w Europie po 1 lipca 2002 r., będą przyjęte bezpłatnie od ostatniego zarejestrowanego właściciela w jednym z wyznaczonych punktów odbioru, pod warunkiem, że pojazd jest kompletny i jest wolny od odpadów, które zostały do niego dodane. Od 1 stycznia 2007 r., dotyczy to wszystkich pojazdów Mitsubishi Motors sprzedawanych w Europie, niezależnie od daty sprzedaży. Sieć punktów zbierania i demontażu pojazdów Mitsubishi Motors jest dostępna dla pojazdów wycofanych z eksploatacji. Informacja na temat najbliższego punktu zbierania i demontażu pojazdów jest publicznie dostępna w Rejestrze BDO.

W przypadku, gdy pojazd zawiera dodatkowe odpady, które zostały do niego dodane lub jest niekompletny, punkt zbierania i demontażu ma prawo do pobierania opłat. Po przyjęciu pojazdu do recyklingu, upoważniony punkt zbierania i demontażu wyda zaświadczenie o demontażu pojazdu, które jest wymagane przez władze lokalne do wyrejestrowania samochodu Mitsubishi.
Możliwości recyklingu pojazdów i ich części są stale oceniane i poprawiane, w celu dalszego zwiększania poziomu recyklingu pojazdu w przyszłości.

W celu zapewnienia recyklingu przyjaznego środowisku, producenci pojazdów ustanowili kilka lat temu „Międzynarodowy System Informacji o Demontażu" (IDIS - International Dismantling Information System). Mitsubishi jest członkiem tego systemu informacyjnego, który informuje firmy demontażu pojazdów o szczegółach, jakie materiały są wykorzystywane w pojeździe i jak demontaż i recykling powinien być przeprowadzony.

Mitsubishi spełnia europejskie wymogi prawne. Nasze pojazdy spełniają wymogi europejskiej dyrektywy dotyczącej możliwości ponownego użycia, recyklingu i odzysku z pojazdów począwszy od projektu podstawowego poprzez produkcję, aż do końca eksploatacji.

Dodatkowo, zastosowane do produkcji i konserwacji materiały są monitorowane i rejestrowane zgodnie z rozporządzeniem WE w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH - Regulation on Restriction Evaluation Authorisation of Chemicals).

Prosimy pamiętać, że zgodnie z prawem nie wolno dokonywać poza stacją demontażu usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów, wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia, oraz wymontowania elementów nadających się do odzysku lub recyklingu.

Astara Poland służy również pomocą w zlokalizowaniu najbliższej stacji demontażu i punktu zbiórki pojazdów wycofanych z eksploatacji. W tym celu prosimy o kontakt:

Astara Poland Sp. z o.o.

+48 22 46 31 800

Utylizacja baterii i akumulatorów

UWAGA - Substancje zawarte w bateriach i akumulatorach są szkodliwe dla środowiska oraz zdrowia ludzi. Odpady baterii i akumulatorów należy zbierać selektywnie i zwracać do serwisów Mitsubishi lub dowolnego uprawnionego punktu. Przekazując odpady baterii i akumulatorów do recyklingu przyczyniasz się do poprawy stanu środowiska naturalnego.

Wzór oznakowania baterii i akumulatorów symbolem selektywnego zbierania

Wzór oznakowania baterii i akumulatorów symbolem chemicznym rtęci

Wzór oznakowania baterii i akumulatorów symbolem chemicznym kadmu

Wzór oznakowania baterii i akumulatorów symbolem chemicznym ołowiu

Materiały

Lista punktów złomowania

Raport środowiskowy 2022

Raport środowiskowy 2020

Raport środowiskowy 2017

Raport środowiskowy 2016

Raport środowiskowy 2015

Raport środowiskowy 2013

Raport środowiskowy 2012

Raport środowiskowy 2011

Raport środowiskowy 2010

Raport środowiskowy 2009

Raport środowiskowy 2008

Raport środowiskowy 2007

Raport środowiskowy 2006

Podejmij następny krok

Zapytaj o ofertę

Zrób pierwszy krok do swojego nowego Mitsubishi. Poznaj indywidualną ofertę przygotowaną specjalnie dla Ciebie.

Poznaj sposoby finansowania

Wybierz finansowanie idealnie dopasowane do Twoich możliwości. Odkryj elastyczne rozwiązania dla klientów indywidualnych i firm.

Skonfiguruj model

Wybierz model i poznaj wysokość raty leasingu.

Mitsubishi logo
Polityka prywatnościNota prawna

© 2024 Astara Poland. All rights reserved.
Powered by DATADISE